Danone Nutricia Research HQ

Felt creëerde voor het hoofdkantoor van Danone Nutricia Research interior branding vanuit de menselijke waarden die het internationale bedrijf wil uitdragen.

Multifunctioneel en transparant

Het gebouw van Nutricia Research, op het Utrecht Science Park, is iets speciaals. Een internationaal gezelschap van wetenschappers en professionals werkt hier iedere dag aan research en development van baby- en medische voeding. Het gebouw omvat verschillende laboratoria, testruimtes, kantoren en een complete pilot plant. Het is een transparant gebouw met veel glas en heel open werkruimten. Iedere dag komen tientallen bezoekers letterlijk een kijkje in de keuken nemen.

Interactief product display

Voor de centrale ontvangsthal creëerden we een presentatiewand van ca. 13 x 3 meter, waarop op een interactieve manier het verhaal over de productontwikkeling van Danone Nutricia Research wordt verteld. De wand is tegelijk product display, mini-expositie en organisatiemodel. Verborgen vakjes bieden verdiepende informatie, net als het interactieve touchscreen. FELT tekende voor het concept en het design van zowel de wand als de touchscreen presentatie, en begeleidde als hoofdaannemer de productie en plaatsing van alle onderdelen.

Menselijk gezicht

Danone Nutricia Research vroeg ons om hun workspaces te voorzien van visuals. Enerzijds om het gebouw te ‘branden’ en te voorzien van identiteitskenmerken, sterk gerelateerd aan de activiteiten van Nutricia Research. Daarnaast om bezoekers visuele hints te geven van processen die zich in bepaalde ruimtes en labs afspelen. Maar toch vooral om het gebouw een menselijk ‘gezicht’ te geven, het meer persoonlijk te maken, passend bij de waarden die het bedrijf uit wil dragen.

Warm ontwerp

We hebben voor de interieurvisuals bewust niet gekozen voor een abstracte, wetenschappelijke beeldtaal. De kernwaarden van Danone Nutricia Research liggen op het vlak van menselijke processen: de wetenschap staat hier ten dienste van mensen en de kwaliteit van leven. De warme, meer persoonlijke fotoverzameling vormt een prettig contrast met de klinische lab- en kantooromgeving binnen het gebouw. Gewone mensen, jong en oud, die leven, eten, drinken, slapen, praten, sporten en werken op allerlei plekken op de wereld. Dit zijn de mensen voor wie er hier onderzocht, getest en ontwikkeld wordt: ‘We’re doing it for them!’

Client

Danone Nutricia Research

Services

Brand development
Brands & visual identity
Creation & content

Collaboration

Brandwacht & Meijer

Future Forward

Dehullu

Feel free to share

t w